FAQ

Op Houtblad.nl kun je de digitale versie van het vakblad Het Houtblad lezen. Deze service is alleen toegankelijk voor abonnees. Ben je abonnee, klik dan hier om jouw account te activeren. Wil je een abonnement, sluit er dan hier één af.

Abonneren

Je kan via de website of via onze klantenservice abonneren via de abonneeservice van Abonnementenland. Bekijk alle abonnementsvormen op mijn.hethoutblad.nl/abonnementen.

Er zijn twee abonnementsvormen:

– HetHoutblad.nl Digitaal


– Het Houtblad jaarabonnement (magazine + online toegang)

Bekijk alle abonnementsvormen op mijn.hethoutblad.nl/abonnementen.

Wanneer je een abonnement afsluit via de website van HetHoutblad.nl of via de klantenservice, dan ontvang je een factuur per e-mail of post. Ook kun je kiezen voor een betaling via iDEAL.

Je kan je abonneenummer vinden op de wikkel van het magazine of, wanneer je inlogt op HetHoutblad.nl, onder ‘Mijn gegevens’. Je kan ook contact opnemen met de abonneeservice van Abonnementenland.

Ook als je niet in Nederland of België woont, kun je gewoon een account aanmaken of een abonnement nemen. Bij een abonnement zijn wij, door de hogere verzend- en handlingskosten, genoodzaakt een aangepast tarief te rekenen. Neem contact met ons op voor het voor jouw geldende tarief (afhankelijk van de verzendkosten naar het betreffende land).

Nee, tenzij expliciet anders vermeld, zijn alle abonnementen die jij afsluit tot wederopzegging en worden deze automatisch verlengd.

Je kan jouw abonnement zowel telefonisch als per e-mail of schriftelijk opzeggen via onze klantenservice. Houd rekening met een opzegtermijn van één maand voor afloop van jouw abonnementsperiode.

Heb je al een abonnement op HetHoutblad.nl en wil je overstappen naar een ander abonnement? Neem contact op met de abonneeservice van Abonnementenland.

Voor het doorgeven van adreswijzigingen of klachten over de bezorging kun je contact opnemen met de abonneeservice van Abonnementenland.

Registreren

Bij een jaarabonnement ontvang je 8 x per jaar het magazine, krijg je onbeperkt toegang op Hethoutblad.nl, kun je alle digitale versies inzien en ontvang je onze nieuwsbrieven.

Een deel van de website blijft vrij toegankelijk; hier hoef je niet voor in te loggen en een (betaald) abonnement voor af te sluiten. Echter, een select deel van de website is enkel toegankelijk voor onze abonnees van het online magazine of het jaarabonnement; zij hebben toegang tot de gehele website.

Op de website van HetHoutblad.nl kun je alle soorten abonnementen vinden: mijn.hethoutblad.nl/abonnementen.

Een account is voor één gebruiker. Het account voor jouw Digitaal of jaarabonnement is voor jou persoonlijk en gekoppeld aan je persoonlijke (bedrijfs)gegevens. Het is niet toegestaan de inloggegevens intern of extern te verspreiden. Bent u geïnteresseerd in een inlog voor meerdere personen van jouw organisatie, neem dan contact op met de abonneeservice van Abonnementenland. Wij maken graag een aantrekkelijk voorstel voor jouw bedrijf.

Er is op dit moment geen beperking in het aantal apparaten waar je tegelijk mee kunt inloggen.

De bevestigingsmail om je account te activeren kan in de spamfolder terecht komen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met de abonneeservice van Abonnementenland.

Het online magazine is een 1-op-1 kopie van ons papieren magazine. Het papieren magazine ontvang je van ons wanneer je een vakblad + online abonnement heeft.

Digitale abonnees ontvangen niet het papieren magazine, maar hebben wel inzage in de digitale versie hiervan. Zo kun je dus ook de informatie uit het magazine lezen.

Websitebezoekers zonder digitaal abonnement hebben geen toegang tot het digitale magazine.

Jouw gegevens zijn terug te vinden onder ’Mijn gegevens’ op de website van Het Houtblad.

Account & Inloggen

Als je jouw wachtwoord bent vergeten, klik je op ´Wachtwoord vergeten` bij het inlogscherm. Je komt dan op een pagina waar je de stappen kunt volgen. Je kunt ook contact opnemen met de abonneeservice van Abonnementenland.

Bij een foutieve inlogpoging ontvang je een link die je naar de ‘Wachtwoord vergeten’-pagina verwijst.

Je kunt jouw wachtwoord wijzigen bij ´Mijn gegevens´.

Je kunt jouw e-mailadres wijzigen bij ´Mijn gegevens´.

Als je een nieuw e-mailadres hebt, kun je jouw oude e-mailadres veranderen in je huidige/nieuwe e-mailadres. Hiervoor dien je eerst in te loggen met jouw oude e-mailadres en wachtwoord. Bij ‘Mijn gegevens’ kun je vervolgens jouw e-mailadres wijzigen naar het huidige/nieuwe e-mailadres.

Betalen & Factuur

Voor het afrekenen van producten bieden wij de volgende betaalmethoden aan: iDEAL Door te betalen met iDEAL reken je jouw aankoop direct af via de vertrouwde en veilige internetbetaalomgeving van jouw eigen bank. Creditcard Je kunt met een Visa-, Maestro of Mastercard betalen. Jouw betaalgegevens worden veilig versleuteld via een HTTPS-verbinding met SSL-certificaat.
Overige betaalmethoden
Overige betaalmethoden die wij aanbieden zijn Bancontact, Mister Cash (België) en PayPal.

Als je een product hebt geretourneerd of een order hebt geannuleerd, dan gelden de volgende terugstorttermijnen: – iDeal: 10 werkdagen – Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt binnen 10 werkdagen opgeheven.

Na het afrekenen van een product in onze webshop, ontvang je een e-mail met daarin de bevestiging van jouw bestelling.

Er worden binnen deze webshop geen incassomachtigingen aangeboden. U kunt gebruik maken van een aantal andere betaalmethoden zoals iDeal en Creditcard.

Bestellen & Levering

Als je een abonnement hebt op het vakblad Houtblad of Houtblad Premium, dan ontvang je automatisch korting op je bestelling. Deze korting wordt automatisch in je winkelmand verrekend, nadat je bent ingelogd.

Als je nog niet hebt afgerekend, kun je in jouw winkelmand zien wat je gaat bestellen en hierin eventueel wijzigingen aanbrengen.

Nadat je een bestelling hebt geplaatst en afgerekend, is deze niet meer te wijzigen. Je kunt jouw bestelling alleen nog annuleren als deze nog niet is verzonden. Mocht dit allemaal niet lukken en je ontvangt toch je bestelling, dan kun je altijd een product retourneren binnen 14 dagen.

Als je nog vragen hebt over het wijzigen van een bestelling, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Als een bestelling is afgerekend maar nog niet is verzonden, dan kun je deze binnen 2 weken annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Mocht annuleren niet meer mogelijk zijn, dan kun je altijd gratis een product retourneren binnen 14 dagen.

Onze standaardverzendkosten bedragen voor Nederland €4,42 voor een brievenbuspakket en €7,55 voor een pakket. Voor België hanteren wij €10,50 voor een brievenbuspakket en €11,88 voor een pakket. Wanneer je buiten Nederland of België bestelt zie je de te betalen verzendkosten verschijnen in jouw winkelwagen. Bij een bestelling van €85 of meer, berekenen wij geen verzendkosten.

Als een bestelling op voorraad is en je woont in Nederland, dan ontvang je deze normaal gesproken binnen 2-3 werkdagen. Voor België ontvang je jouw bestelling normaal gesproken binnen 4-5 werkdagen. Producten die niet op voorraad zijn, kunnen wat langer onderweg zijn.

Mocht levering van de producten door onverwachte omstandigheden niet lukken binnen 30 dagen, dan laten wij dit zo spoedig mogelijk na de bestelling weten. Je hebt dan het recht om de bestelling kosteloos te annuleren.

Producten die je in onze webshop koopt worden in Nederland bezorgd door Post NL.

Bezorging op een ander adres
Je kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenen van jouw bestelling krijg je een optie aangeboden, waarbij je een bezorgadres kunt opgeven dat afwijkt van het factuuradres. Dit is handig als je iemand een product als cadeau wilt sturen.

Duurt de bezorging van een product langer dan verwacht en wil je graag weten wat de status is van jouw bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Als een bestelling op voorraad is en je woont in Nederland, dan ontvang je deze normaal gesproken binnen 2-3 werkdagen. Producten die niet op voorraad zijn, kunnen wat langer onderweg zijn.

Heb je jouw product niet binnen de gestelde tijd ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Retourneren

Mocht een product toch niet zijn wat je ervan had verwacht, dan kun je het terugsturen. Nadat je (het laatste product van) jouw bestelling hebt ontvangen, heb je 14 dagen om aan te geven dat je een product wilt retourneren. Het te retourneren product moet vervolgens binnen 14 dagen verstuurd worden. Sommige producten kun je niet retourneren.
Als je gebruik wilt maken van de 14 dagen bedenktijd of jouw bestelling wilt annuleren, dan kun je dit schriftelijk (per e-mail) aan ons laten weten. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier dat je hier kunt downloaden.

Voor vragen kun je ook bellen met onze klantenservice via 088 2944 700

Onder retourneren lees je hoe je een product naar ons kunt terugsturen.

Wij geven 30 dagen garantie op onze producten. Mocht jouw product binnen dit termijn kapot gaan bij normaal gebruik, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088 2944 700.

Nadat je binnen 14 dagen na ontvangst van (het laatste product van) jouw bestelling hebt aangegeven dat je een product wilt retourneren, heb je 14 dagen de tijd om het product te versturen, mits het betreffende product onbeschadigd is, ongebruikt is en voorzien is van de originele verpakking.
Vanaf de dag van ontvangst heb je dus in totaal 28 dagen om het product te retourneren. Dit kan zonder opgave van reden.

Je leest onder bedenktijd hoe je aan ons kunt laten weten dat je een product wilt retourneren. Je kunt voor het retourneren gebruik maken van een modelformulier dat je hier kunt downloaden.

Producten die je niet kunt retourneren of ruilen:
– Gedownloade e-books;
– Gedownloade software;
– CD’s, DVD’s en software (CD-rom’s) waarvan de verzegeling is verbroken;
– Gepersonaliseerde producten;
– Losse tijdschriften
– Fysieke of digitale cadeaubonnen.

De kosten voor het retourzenden worden niet vergoed. Zorg er daarom voor dat het poststuk voldoende is gefrankeerd en goed is verpakt, zodat (verdere) beschadiging wordt voorkomen. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking waarin je het product hebt ontvangen. Voeg in de verpakking ook de pakbon toe en een notitie met daarin je gegevens (waaronder je e-mailadres) en ordernummer, zodat wij weten om welke order het gaat.

Retouradres
Vanuit Nederland en België kunt u het product terugsturen o.v.v. ‘Retouren’ en het ordernummer naar het volgende adres:
Eisma Bouwmedia
o.v.v. Retouren + (ordernummer)
Informaticaweg 3
7007 CP Doetinchem

Beschadigde producten vervangen
Ondanks dat wij zorgvuldig met jouw bestelling omgaan, kan het gebeuren dat deze beschadigd aankomt. In dat geval kun je een product retourneren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Als je een product hebt ontvangen dat niet het juiste product is of dat incompleet, beschadigd of defect is, dan is het mogelijk om een nieuw product te ontvangen. Laat dan eerst schriftelijk (per e-mail) aan ons weten dat je een product wilt ruilen. Je kunt hiervoor gebruik maken van een modelformulier dat je hier kunt downloaden.

Retourneer vervolgens eerst het product dat je wilt ruilen. Als het gaat om een ruiling, sturen wij jou na ontvangst van het product per e-mail een unieke kortingscode t.w.v. het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten. Met deze kortingscode kun je het vervangende product bestellen in onze webshop. Vergeet bij het retourneren dus niet jouw e-mailadres op te geven.